Turneringer

Holmestrandmesterskapet 23

Svein Erik overrekker pokalen til Esben Svendsrud fra Hof GK
Sande golfklubb ble nummer to i Holmestrandsmesterskapet!

Helgen 10. – 11.juni ble for andre gang Holmestrandsmesterskapet arrangert. Sande golfklubb skulle forsvare tittelen fra i fjor, men det ble tidlig klart at Hof golfkull hadde skumle hensikter.
Hof stilte med flere spillere enn Sande og Solum til sammen og når de i tillegg vant 3 av 4 klasser så ble det en overlegen seier. Det er bare å gratulere.

A-klassen:  Hof GKs Bjørn Andersen leverte beste score på alle tre baner, og var i en klasse for seg i A-klassen (brutto herrer). Med rundene 35-38-72 gikk han totalt fire over par, og vant med hele syv slag foran Simen Thormodsrud, også han fra Hof.  Beste Sande spiller ble Svein Erik Laudal på 4.plass.

B-klassen: I B-klassen var det Tor Klemetsen fra Hof som vant. Han gikk -1 netto. Sande sin beste spiller ble Bjørn Berger på en fin 3.plass.  Hof tok 4 av de 5 øverste plassen og var overlegne i B-klassen

C-klassen: Hof tok også seieren i C-klassen med Anne Ki Klemetsen. Hun vant med -6 netto. I C-klassen tok Hof storeslem med de tre øverste plassen. Bodli Haavik ble beste Sande spiller på 4.plass

D-klassen: Gledelig at det i år ble nok spillere i juniorklassen og beste spiller ble Kristine Kalve fra Solum golfklubb med en score på -11 netto.

Selv om Sande GK ikke vant i år så er vi fornøyd med helgen og skal gi Hof Gk kamp om pokalen til neste år.  Det er bare å holde av helgen i 2024.

Link til resultater i golfbox:  https://www.golfbox.no/app_livescoring/tour/?language=1044#/competition/3712493/results